ΒΟΥΔΑΠΕΣΤΗ

2017-01-26

Είναι πρωτεύουσα της Ουγγαρίας και έδρα της κομητείας της Πέστης. Έχει περίπου 1,7 εκατομμύρια κατοίκους. Είναι η έβδομη μεγαλύτερη πόλη στην Ευρωπαϊκή Ένωση με έκταση 525 τετραγωνικά χιλιόμετρα και βρίσκεται στην κεντρική Ουγγαρία.Ο Δούναβης εισέρχεται στην πόλη από τα βόρεια και σχηματίζει δύο νησιά, το νησί Όμπουντα και το Νησί της Μαργαρίτας. Ένα τρίτο νησί, το νησί Τσέπελ, είναι το μεγαλύτερο από τα νησιά της Βουδαπέστης, αλλά μόνο το βόρειο άκρο του νησιού βρίσκεται εντός των ορίων της πόλης. Ο Δούναβης έχει ελάχιστο πλάτος στη Βουδαπέστη 230 μέτρα.
Η Βουδαπέστη διαθέτει πολλές θερμές πηγές. Περίπου 125 πηγές παράγουν 70 εκατομμύρια λίτρα ζεστού νερού την ημέρα, με θερμοκρασία που φτάνει μέχρι τους 58°C. Κάποιες από αυτές έχουν χαρακτηριστεί ως ιαματικές.Οι θερμές πηγές οφείλουν την παρουσία τους σε ένα ρήγμα το οποίο εκτείνεται παράλληλα στον Δούναβη και χωρίζει τη Βούδα από την Πέστη, και έχουν σχηματίσει υπόγεια σπήλαια
Το 1849 δημιουργήθηκε η πρώτη γέφυρα (η γέφυρα των Αλυσίδων) που συνέδεε τη Βούδα με την Πέστη και έγινε το πρώτο πέρασμα για πεζούς επί του Δούναβη.
Στις 17 Νοεμβρίου 1873 έγινε συγχώνευση των δύο πόλεων (βουδα και πέστη) σε μια ενιαία πόλη που καταλαμβάνει και τις δύο όχθες του ποταμού Δούναβη . Ετσι αναπτύχθηκε και μετατράπηκε σε διοικητικό, πολιτικό, οικονομικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο.Το 1918 η Ουγγαρία ανακηρύχθηκε αυτόνομα κράτος (Δημοκρατία της Ουγγαρίας), αλλά με τη συνθήκη του Τριανόν, η χώρα έχασε τα δύο τρίτα των εδαφών της.
Κατά τον Β΄ΠΠ, η Βουδαπέστη καταστράφηκε εν μέρει από τους αεροβομβαρδισμούς των Βρετανών και των Αμερικάνων . Η Βουδαπέστη υπέστη πολλές ζημιές από τα επιτιθέμενα Σοβιετικά και Ρουμανικά στρατεύματα και τα αμυνόμενα Γερμανικά και Ουγγρικά. Περίπου 38.000 πολίτες έχασαν τη ζωή τους. Οι Γερμανοί κατέστρεψαν όλες τις γέφυρες της πόλης. Περίπου το 20% με 40% των Εβραίων της πόλης πέθαναν κατά τη διάρκεια της γενοκτονίας από τους Ναζί, από το 1944 μέχρι το 1945. Αρκετές χιλιάδες Εβραίους κατάφερε να σώσει ο Σουηδός διπλωμάτης Ραούλ Βάλενμπεργκ δίνοντάς τους σουηδικά διαβατήρια.
To 1949, η Ουγγαρία ανακηρύχθηκε κομμουνιστική λαϊκή δημοκρατία. Η νέα κομμουνιστική κυβέρνηση θεωρούσε κτίρια όπως το κάστρο της Βούδας σύμβολα του προηγούμενου καθεστώτος και κατέστρεψε το εσωτερικό τους. Τις 23 Οκτωβρίου 1956, οι πολίτες διαμαρτυρήθηκαν ειρηνικά στη Βουδαπέστη, ζητώντας δημοκρατικές αλλαγές. Κινήθηκαν προς τον ραδιοφωνικό σταθμό ζητώντας να δημοσιεύσουν τα αιτήματά τους. Το καθεστώς διέταξε τον στρατό να πυροβολήσει τον κόσμο, αλλά οι στρατιώτες έδωσαν όπλα στους συγκεντρωμένους, οι οποίοι κατάφεραν να καταλάβουν το κτίριο. Αυτή ήταν η αρχή της ουγγρικής επανάστασης. Το αίτημα ήταν να διοριστεί ο Ίμρε Νάγκυ πρωθυπουργός της χώρας, κάτι το οποίο και συνέβη την ίδια μέρα, προς έκπληξη όλων. Αφότου ο Νάγκυ ανακοίνωσε ότι η Ουγγαρία θα εγκατέλειπε το σύμφωνο της Βαρσοβίας, τα σοβιετικά στρατεύματα εισέβαλαν στην χώρα για να καταπνίξουν την επανάσταση. Οι μάχες συνεχίστηκαν μέχρι τις 11 Νοεμβρίου, αφήνοντας πίσω περισσότερους από 3.000 νεκρούς. Ένα μνημείο ανεγέρθει με αφορμή τα 50 χρόνια από την επανάσταση στο Πάρκο της Πόλης.
Το 1987, το κάστρο της Βούδας και οι όχθες του Δούναβη ανακηρύχθηκαν μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς από την UNESCO. Η λεωφόρος Αντράσι προστέθηκε στον κατάλογο το 2002.

ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΌΣ

ΑΕΡΟΔΡΌΜΙΟ Το διεθνές αεροδρόμιο Ferenc Liszt της Βουδαπέστης, βρίσκεται 16 χιλίομετρα νοτιοανατολικά από το κέντρο της Βουδαπέστης και μετονομάστηκε προς τιμήν του Ferenc Liszt με την ευκαιρία της 200ής επετείου από τη γέννησή του( 22 Οκτωβρίου 1811 - 31 Ιουλίου 1886, ήταν Ούγγρος ρομαντικός συνθέτης και πιανίστας,μαζί με τον Φρεντερίκ Σοπέν, θεωρούνται οι σημαντικότεροι ρομαντικοί συνθέτες για πιάνο και δύο από τους σπουδαιότερους πιανίστες της εποχής).

Από & πρός:

Λεωφορείο & μετροΑπό 4:00 μέχρι τις 23:00, το λεωφορείο 200E εκτελεί την διαδρομή μεταξύ του Terminal 2 του αεροδρομίου και τον τερματικό σταθμό του μετρό Kőbánya - Kispest (γραμμή Μ3 του μετρό-Μπλέ).Από τον τερματικό σταθμό του μετρό Kőbánya - Kispest, μπορείτε να πάρετε τη μπλε γραμμή του μετρό Μ3 με κατεύθυνση το Újpest Központ για να φτάσετε στο κέντρο της πόλης. Υπάρχει ανταπόκριση με τις γραμμές του μετρό Μ1 και Μ2 στη στάση tér Deák Ferenc στο κέντρο της πόλης.Από τις 11:00 μέχρι τις 04.00, το νυχτερινό λεωφορείο 900 εκτελεί δρομολόγια μεταξύ Budapest Airport Terminal 2 και το σταθμό λεωφορείων South Pest. Στη στάση Csárda tér Szarvas, υπάρχει η δυνατότητα ανταπόκρισης με τα νυχτερινά λεωφορεία 950 και 950Α, που εκτελούν δρομολόγια προς το κέντρο της πόλης. Τα εισιτήρια για τις δημόσιες συγκοινωνίες κοστίζουν 350 HUF και είναι διαθέσιμα στο αεροδρόμιο στα σημεία εξυπηρέτησης πελατών της ΒΚΚ(Οργανισμός Δημοσίων συγκοινωνιών της Βουδαπέστης), από τα ταχυδρομεία, τα πρακτορεία εφημερίδων ( Relay ) και από αυτόματα μηχανήματα πώλησης εισιτηρίων στη στάση του λεωφορείου. Επίσης είναι δυνατό να αγοράσετε εισιτήρια από τον οδηγό του λεωφορείου με 450 HUF.Στον ημιώροφο του Terminal 2A και 2Β,μπορείτε να προμηθευτείτε την Budapest Cards που είναι ημερήσια, για τρείς ημέρες, εβδομαδιαία και μηνιαία (κάρτες απεριορίστων διαδρομών) για τις δημόσιες συγκοινωνίες στη Βουδαπέστη.

εδώ θα βρείτε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε για τα ΜΜΜ της Βουδαπέστης

Στον ημιώροφο του Terminal 2A και 2Β,μπορείτε να προμηθευτείτε την Budapest Cardsπου είναι ημερήσια, για τρείς ημέρες, εβδομαδιαία και μηνιαία (κάρτες απεριορίστων διαδρομών) για τις δημόσιες συγκοινωνίες στη Βουδαπέστη.

Ταξί  Θα τα βρείτε στις εξόδους των Terminals του αεροδρομίου της Βουδαπέστης.
Υπάρχει σταθερή τιμή  χρέωσης  280 HUF / Km συν το εφάπαξ βασικό τέλος των 450 HUF . Μια μεταφορά από το αεροδρόμιο στο κέντρο της πόλης θα πρέπει να κοστίσει περίπου 6500 HUF , ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας .
Για την αποφυγή των “επιτήδειων” οδηγών ταξί καλό θα ήταν να προτιμάτε μεγάλες εταιρίες Ταξί, όπως π.χ. η Főtaxi που είναι η “επίσημη” εταιρία Ταξί του αεροδρομίου.

Τρένο Ο πλησιέστερος σιδηροδρομικός σταθμός στο Terminal 2 είναι Ferihegy railway station, με τρένα που εκτελούν δρομολόγια προς και από το σιδηροδρομικό σταθμό Nyugati . Σχεδόν 100 τρένα ημερησίως, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών InterCity, παρέχουν εύκολη πρόσβαση από και προς την πόλη σε λιγότερο από μισή ώρα.Από και πρός το σιδηροδρομικό σταθμό Ferihegy (προς/απο τοTerminal 2) ,μπορείτε να φτάσετε με το λεωφορείο νούμερο 200E κατά τη διάρκεια της ημέρας και με τον νυχτερινό λεωφορείο 900 κατά τη διάρκεια της νύχτας.Γραφείο εισιτηρίων θα βρείτε επίσης στο σταθμό του τρένου Ferihegy ,ανοιχτό καθημερινά από 6:00 π.μ. εως 18:00 μμ. Επιπλέον, εισιτήρια τρένων μπορουν να αγοραστούν από τα μηχανήματα εισιτηρίων που βρίσκονται στις πλατφόρμες. Τα εισιτήρια για τους προορισμούς που δεν εμφανίζονται στις μηχανές εισιτηρίων και premium κατηγορίας είναι διαθέσιμα από εντός των τρένων, χωρίς επιπλέον χρέωση.Ακόμα ως αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ MÁV και το Κέντρο Μεταφορών της Βουδαπέστης, όσοι επιλέξουν το τρένο (σταθμός τρένου Ferihegy) θα έχουν έκπτωση 300 HUF στο εισιτήριο του λεωφορείου 200E (κατά τη διάρκεια της ημέρας) ή τη νύχτα αριθμό 900 (κατά τη διάρκεια της νύχτας) λεωφορείων ( μόνο σε συνδυασμό , τρένο-λεωφορείο) , από τα γραφεία έκδοσης εισιτηρίων στους σιδηροδρομικούς σταθμούς, σχετικά με τον αριθμό του λεωφορείου.

εδώ θα βρείτε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε για τα τρένα της Βουδαπέστης

Στον ημιώροφο του Terminal 2A και 2Β,μπορείτε να προμηθευτείτε την Budapest Cardsπου είναι ημερήσια, για τρείς ημέρες, εβδομαδιαία και μηνιαία (κάρτες απεριορίστων διαδρομών) για τις δημόσιες συγκοινωνίες στη Βουδαπέστη.

ΑΞΙΟΘΈΑΤΑ

1.Κάστρο της Βούδας : Το Κάστρο Βούδα βρίσκεται στην περιοχή Várhegy και υψώνεται 48 μέτρα πάνω από το Δούναβη. Σε αυτό το λόφο ιδρύθηκε η πόλη της Βουδαπέστης.Τα θεμέλια του κάστρου τέθηκαν τον 13ο αιώνα μετά τις εισβολές των μογγολικών φυλών στην Ουγγαρία. Το φρούριο έχει πολιορκηθεί 31 φορές στην ιστορία του. Ο βασιλιάς Μπέλα (Béla) έχτισε τα τείχη το 1243 σε αυτή την τοποθεσία και γύρω από το φρούριο δημιουργήθηκε μία μικρή κοινότητα που ονομάστηκε Βούδα. Κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Λάγιου του Μέγα κτίστηκε και ένα παλάτι. Αργότερα, κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Σιγμούνδου του Λουξεμβούργου (1387-1437), το κάστρο επεκτάθηκε και πάλι με αποτέλεσμα να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα παλάτια της Ευρώπης.Στο τέλος του 15ου αιώνα, κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Ματθαίου Κορβίνου (Matthias Corvinus) της κάστρο αποκαταστάθηκε και νέες πτέρυγες προστέθηκαν στο παλάτι. Παραμένει πολύ μικρό μέρος αυτού του παλατιού του 15ου αιώνα, καθώς τα κτίρια κατεδαφίστηκαν σχεδόν εντελώς όταν Βουδαπέστη επανακτήθηκε μετά την τουρκική κατοχή της πόλης μεταξύ του 1541 και 1686.Ένα νέο παλάτι κτίστηκε μεταξύ 1714 και 1723 από τον βασιλιά Κάρολο Γ΄ των Αψβούργων. Είχε σχεδιαστεί σε στυλ μπαρόκ από τον Fortunato de Prati και εποπτευόταν από τον Johann Hölbling. Το παλάτι επεκτάθηκε από την κόρη του Βασιλιά Καρόλου, την αυτοκράτειρα Μαρία Τερέζα, αλλά η μεγάλη πυρκαγιά του 1810 και η επίθεση κατά του κάστρου επι της ουγγρικής επανάστασης κατέστρεψαν μεγάλο μέρος του νέου ανακτόρου.Μετά τον Αύστρο-ουγγρικό Συμβιβασμό του 1867, υπήρξε ανάγκη για ένα νέο κάστρο στη Βουδαπέστη για να εκφράσει την ανεξαρτησία της Ουγγαρίας. Στα κτίρια αριστερά από αυτό του Καρόλου Γ' και της Μαρίας Τερέζας προστέθηκαν μια νέα πτέρυγα και ένας κεντρικός τρούλος. Στο τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, το συγκρότημα είχε πληγεί και πάλι από φωτιά, αλλά μετά την αποκατάσταση που ξεκίνησε τη δεκαετία του 50' το Κάστρο της Βούδας επανήλθε σε όλο του το μεγαλείο και πάλι.Το Κάστρο διαθέτει 203 δωμάτια και σήμερα στεγάζει διάφορα μουσεία, μεταξύ των οποίων και το Ιστορικό Μουσείο της Βουδαπέστης και την Εθνική Πινακοθήκη.

Ανοικτά στο κοινό: Μαρτ.-Οκτ. Τρίτη-Κυριακή 10:00 – 18:00, Νοεμβ – Φεβρ. Τρίτη-Κυριακή 10:00 – 16:00 (Για το Μουσείο του Κάστρου.

Με τη γραμμή Μ2 του μετρό θα σταματήσετε στη Moszkva tér και Batthyány tér – Γραμμή 2. Από εκεί μπορείτε να περπατήσετε ή να χρησιμοποιήσετε το λεωφορείο 16Α που θα σας πάει στο κάστρο σε 4 στάσεις.

2. Γέφυρα των Αλυσίδων :Η Αλυσιδωτή Γέφυρα είναι ένα απ΄τα πιο δημοφιλή αξιοθέατα τη Βουδαπέστης. Η καταπληκτική αυτή γέφυρα που ενώνει την Πέστη και τη Βούδα πάνω από το Δούναβη ήταν η πρώτη ένωση των δύο αυτών πόλεων.Η γέφυρα ονομάστηκε Sjecheny Lanchid προς τιμή του κόμη Sjecheny που πήρε την πρωτοβουλία να κτίσει τη γέφυρα. Το 1836 ανέθεσε το έργο στον William Clark και στον Adam Clark. Ο William Clark είχε ήδη σχεδιάσει 2 κρεμαστές γέφυρες πάνω από τον Τάμεση στο Λονδίνο. Η μία από τις δύο γέφυρες του Λονδίνου αποτέλεσε και τη βάση για το σχέδιο της γέφυρας της Βουδαπέστης. Η κατασκευή της γέφυρας εποπτεύθηκε από τον Σκωτσέζο μηχανικό Adam Clark.Η γέφυρα έχει 375μ μήκος, 16μ πλάτος και εγκαινιάστηκε την 20η Νοεμβρίου του 1849. Το 1857 ο Adam Clark έσκαψε ένα τούνελ 350μ κάτω από το λόφο του κάστρου για να ενώσει το κέντρο της Βούδας με τη γέφυρα.Η γέφυρα πυροδότησε μία οικονομική αναγέννηση που θα οδηγούσε στον χρυσό αιώνα της Βουδαπέστης και ήταν ένας από τους κύριους λόγους που έκαναν τις επαρχιακές πόλεις της Πέστης και της Βούδας να μετατραπούν σε μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη μητρόπολη. Το 1889 οι κάτοικοι διαδήλωσαν πάνω στην αλυσωτή γέφυρα για την ελευθερία και την ανεξαρτησία. Έκτοτε η γέφυρα έγινε σύμβολο της Ουγγρικής ελευθερίας.

Οποιοδήποτε λεωφορείο ή τραμ που θα σας αφήσει στην πλατεία Ρούζβελτ

3. Προμαχώνας των Ψαράδων: Πασίγνωστος για την καταπληκτική θέα της πόλης της Βουδαπέστης. Το προπύργιο αυτό κτίστηκε το 1905 για διακοσμητικούς σκοπούς και βρίσκεται κοντά στην εκκλησία του Αγ.Ματθαίου στην περιοχή του κάστρου.Είναι ένας προμαχώνας που συνδυάζει το νεογοτθικό και το νεορωμαικό ρυθμό με πολλαπλούς πυργίσκους παραπέτα και κοφτές σκάλες. Ο προμαχώνας του Ψαρά αποτελείται από 7 πύργους όπου ο καθένας συμβολίζει μία από τις 7 φυλές των Μαγυάρων που ήρθαν στην Ουγγαρία το 1896.Πολλοί χαρακτηρίζουν το κτίριο σαν να είναι από παραμύθι του Disney καθώς η κατασκευή του φέρνει στο μυαλό τα κάστρα των παραμυθιών της σταχτοπούτας ή της ωραίας κοιμωμένης.Το όνομα Προμαχώνα του Ψαρά δόθηκε από την παλιά ψαραγορά που υπήρχε εκεί κατά το Μεσαίωνα. Από την κορυφή του πυργίσκου μπορείτε να δείτε μέχρι το Νησί της Μαργαρίτας και να δείτε κτίρια όπως η Βασιλική του Αγ.Στέφανου, το Κοινοβούλιο, την Ακαδημία των Επιστημών και άλλα πολλά. Για να απολαύστε τη θέα, φροντίστε να επισκεφθείτε τον πύργο όταν η ατμόσφαιρα είναι καθαρή.Κατά η διάρκεια της μέρας η είσοδος χρεώνεται, αλλά μετά τη δύση του ηλίου η θέα της φωταγωγημένης Βουδαπέστης είναι δωρεάν.

Με τη γραμμή Μ2 του μετρό θα σταματήσετε στη Moszkva tér. Από εκεί μπορείτε να περπατήσετε να χρησιμοποιήσετε το λεωφορείο 16Α που θα σας πάει στο κάστρο σε 4 στάσεις.

4. Κοινοβούλιο της Ουγγαρίας : Το κτίριο του Κοινοβουλίου του 19ου αιώνα βρίσκεται στις όχθες της Πέστης. Μετά τον Αυστροουγγαρικό συμβιβασμό του 1867 όπου δημιουργήθηκε η διπλή μοναρχία, η Ουγγαρία έλαβε περισσότερη ελευθερία και η χώρα απέκτησε δικό της σύνταγμα. Έτσι δημιουργήθηκε η ανάγκη για ένα Κοινοβούλιο το οποίο κτίσθηκε σε νεογοτθικό ρυθμό εμπνευσμένο από το Κοινοβούλιο του Λονδίνου. Το Κοινοβούλιο κτίσθηκε μεταξύ του 1885 και 1902 και στην εποχή του ήταν το μεγαλύτερο του κόσμου. Το κτίριο έχει μήκος 268μ και 118μ πλάτος επίσης περιέχει σκάλες συνολικού μήκους 20 χλμ και 691 αίθουσες. Ο κομψός τρούλος του κτίσματος έχει ύψος 61μ ύψος. Αυτό το μνημειώδες Κοινοβούλιο δίνει ένα καλό αντίβαρο ως προς το κάστρο της Βούδας στην απέναντι όχθη του Δούναβη.

Με το μετρό σταματήστε στο σταθμό Kossuth tér (γραμμή M2).

5. Άγιος Στέφανος : Χρειάστηκαν 50 χρόνια για να κατασκευαστεί και είναι η μεγαλύτερη εκκλησία της Ουγγαρίας. Αν και δεν είναι βασιλικού ρυθμού το τεράστιο μέγεθος της της έχει δώσει αυτό το χαρακτηρισμό.Η κατασκευή ξεκίνησε το 1851 με τον πρώτο αρχιτέκτονα και σχεδιαστή να είναι ο Joseph Hill οποίος έδωσε ένα κλασσικό στυλ και ο οποίος πέθανε κατά τη διάρκεια της ανέγερσης. Στη συνέχεια την κατασκευή ανέλαβε ο Michel Ybl ο οποίος ακολούθησε ένα νέο-αναγεννησιακό στυλ.Η κατάρρευση του θόλου το 1868 καθυστέρησε σημαντικά το έργο όπως και ο θάνατος και του δεύτερου αρχιτέκτονα. Το εσωτερικό της εκκλησίας και η αποπεράτωση του έργου το 1905 έγιναν τελικά από έναν τρίτο αρχιτέκτονα, τον Joseph Kraus.O Kraus κάλεσε τους πιο διάσημους γλύπτες της Ουγγαρίας για να διακοσμήσουν το εσωτερικό της εκκλησίας. Για την διακόσμηση του εσωτερικού χρησιμοποιήθηκαν 50 είδη μαρμάρου που διακοσμούν παρεκκλήσια και πολλά αγάλματα όπως ο προστάτης της εκκλησίας ο οποίος ήταν ο πρώτος Χριστιανός βασιλιάς της Ουγγαρίας.Ειδική άδεια από τον Πάπα ζητήθηκε και δόθηκε για να μπορέσουν να τοποθετήσουν το άγαλμα στο ιερό. Στο παρεκκλήσι του ναού υπάρχει επίσης διατηρημένο το δεξί χέρι του αγίου. Κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου πολέμου τα πολύτιμα έγγραφα και κειμήλια μεγάλης αξίας φυλάχτηκαν στο ναό γιατί θεωρούσαν ότι θα αντέξει ένα πιθανό βομβαρδισμό.Στο καμπαναριό μπορείτε να δείτε τη μεγαλύτερη καμπάνα στη χώρα βάρους 9 τόνων. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού διοργανώνονται τα απογεύματα κονσέρτα για τους λάτρεις της εκκλησιαστικής μουσικής.

Στάθμός του μετρό Deák Ferenc tér (γραμμές M1, Μ2, Μ3)

6. Λόφος του Γκέλλερτ :Ονομάστηκε προς τιμή του Επισκόπου Γκέλερτ ο οποίος διέδωσε τον χριστιανισμό την Ουγγαρία. Μετά το θάνατο του Αγ.Στεφάνου του Χριστιανού βασιλιά της Ουγγαρίας, ο θρύλος λέει ότι οι επαναστάτες παγανιστές Μαγυάροι σφράγισαν τον Γκελέρτ μέσα σε ένα βαρέλι και τον πέταξαν από την πλαγιά του λόφου.Στην κορυφή του λόφου υπάρχει ένα φρούριο που χτίσθηκε από τους Ούγγρους της Αυστρίας του 1850-1854 με σκοπό να ελέγχουν την πόλη μετά την αναστολή της Ουγγρικής επανάστασης για την ανεξαρτησία. Αυτό το φρούριο ήταν αρχικά 200μ σε μήκος με τα τείχη τους να ξεπερνούν τα 6 μ σε μ και 3 μ σε πάχος.Όταν οι Αψβούργοι έφυγαν από τη Βουδαπέστη το 1907, το φρούριο έπεσε στην δικαιοδοσία της πόλης. Τα τείχη του γκρεμίστηκαν, ως συμβολισμός νίκης κατά των Αυστρουγγαρών, αλλά το φρούριο χρησιμοποιήθηκε για να στεγάσει τον Ουγγρικό στρατό.Κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου οι ιστορικοί αναφέρουν ότι οι Γερμανοί εξ αιτίας του φρουρίου κατόρθωσαν απόλυτο έλεγχο στην πόλη. Στην κορυφή του λόφου το 1947 οι Σοβιετικοί έστησαν ένα μνημείο για την απελευθέρωση της πόλης από τους Ναζί. Στο λόφο υπάρχει επίσης ένα σπηλαίο όπου από το 1926 χρησιμοποιείται ως εκκλησία και το οποίο σφραγίστηκε από τους Κομμουνιστές αλλά ξανάνοιξε το 1989.Σήμερα το φρούριο έχει μετατραπεί σε τουριστικό ξενοδοχείο και προσφέρει στους επισκέπτες καταπληκτική θέα της πόλης και του ποταμού Δούναβη.

Σταθμός μετρό Szt. Gellért Tér (Μ4).

7. Εκκλησία του Ματθαίου(Matthias Church) :Αυτή η 700 χρόνων Εκκλησία, ήταν το μέρος που έγιναν αρκετές βασιλικές στέψεις, συμπεριλαμβανομένου του Καρόλου IV το 1916, του τελευταίου βασιλιά των Αψβούργων. Ήταν επίσης το μέρος που έγιναν οι δύο εντυπωσιακοί γάμοι του μεγάλου βασιλιά της Ουγγαρίας Matthias, εξ ου και το όνομά της. Η ανατολική πύλη της εκκλησίας κτίστηκε τον 13ο αιώνα. Σήμερα, η Matthias Church παραμένει ένα από τα πιο γνωστά κτίρια της πόλης. γνωστή και ως η Εκκλησία της Κυράς, η Εκκλησία του Ματθαίου βρίσκεται στην καρδιά της περιοχής του κάστρου και κτίστηκε το 13ο αιώνα.Έκτοτε το αρχικό της στυλ και δομή άλλαξαν πολλές φορές καθώς ανακαινίστηκε κάθε φορά με το δημοφιλές αρχιτεκτονικό στυλ της κάθε εποχής. Η εκκλησία πήρε το όνομα της από το βασιλιά Ματθαίο που κυβέρνησε από 1458-1490. και ήταν γνωστός προστάτης των τεχνών και της διαφώτισης. Το 1541 όταν οι Τούρκοι κατέλαβαν τη Βούδα η εκκλησία μετατράπηκε σε τζαμί. Η εκκλησιαστικοί θησαυροί στάλθηκαν από τους Οθωμανούς στην Μπρατισλάβα και αλλοίωσαν ή κάλυψαν τα ψηφιδωτά που στόλιζαν το εσωτερικό της εκκλησίας.Μετά την αποχώρηση των Τούρκων το 1686 οι ντόπιοι αρχιτέκτονες και κτίστες προσπάθησαν να αναστηλώσουν τον ναό με το δημοφιλές στυλ μπαρόκ της εποχής. Στο τέλος του 19ου αιώνα ο αρχιτέκτονας Fringes Schylek αναστήλωσε το ναό του Αγ.Ματθαίου στην αρχική του δόξα. Ο Schylek ανέκτησε τα αρχικά σχέδια του ναού του 13ου αιώνα και αναστήλωσε πολλά από τα γοτθικά στοιχεία που είχαν χαθεί για αιώνες τα οποία οι επισκέπτες μπορούν σήμερα να θαυμάσουν. Ο ναός παρέμεινε μέσα στους αιώνες το μέρος για τις ενθρονίσεις και τις μεγαλύτερες τελετές στη χώρα.

Με τη γραμμή Μ2 του μετρό θα σταματήσετε στη Moszkva tér. Από εκεί μπορείτε να περπατήσετε να χρησιμοποιήσετε το λεωφορείο 16Α που θα σας πάει στο κάστρο σε 4 στάσεις.

8. Κεντρική Αγορά :Η θεαματική Κεντρική Αγορά είναι ένα καλό μέρος για να αποκτήσετε διάφορα ουγγρικά προϊόντα. Μπορείτε επίσης να κάνετε μια μικρή στάση για ένα γρήγορο σνακ, επιλέγοντας από τα πολλά παραδοσιακά πιάτα της Ουγγαρίας,κατά την επίσκεψή σας στην πόλη. Ψωνίστε με τους ντόπιους λουκάνικα, αλλαντικά, τυριά, φρούτα, λαχανικά και γλυκά. Επίσης, θα βρείτε εντυπωσιακά μπουκάλια Tokaji καθώς και ποικιλία από πάπρικα και από διάφορα είδα χειροτεχνίας.

Στάση Kalvin ter(γραμμή Μ3,Μ4) ή fovam ter(γραμμή Μ4)

9. Η Μεγάλη Συναγωγή : Στην οδό Dohany είναι η μεγαλύτερη συναγωγή στην Ευρώπη και η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο καθώς μπορεί να φιλοξενήσει γύρω στα 3.000 προσκυνητές. Σχεδιάστηκε από τον Lajos Föster σε στυλ Βυζαντινό-Μαυριτανικό. Χτίστηκε μεταξύ 1854 και 1859 .Κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου,βεβηλώθηκε από Γερμανούς και Ούγγρους ναζί και χρησιμοποιήθηκε ως στάβλος και ως κέντρο ασύρματης επικοινωνίας από τους Γερμανούς.Ο αριθμός των δολοφονημένων Ουγγρο-Εβραίων του ολοκαυτώματος είναι 724.000, των οποίων η μνήμη τιμάται στο Εβραϊκό Μουσείο Ιστορίας και στο μνημόσυνο Imre Varga δίπλα στην συναγωγή.Σήμερα, είναι το κύριο κέντρο της εβραϊκής κοινότητας. Οι δύο Μαυριτανικοί τρούλοι αποκαταστάθηκαν μετά από την 10ετή αναστήλωση χρηματοδοτούμενη από την Ουγγρική κυβέρνηση και το ίδρυμα Τony Curtis Emmanuel.

Ανοικτά στο κοινό: Μέσα Απρίλη- Οκτ. Κυριακή-Πέμπτη 10:00 - 17:00, Παρασκευή 10:00-14:00 Νοεμβ - Μέσα Απρίλη Κυριακή-Πέμπτη 10:00 - 15:00, Παρασκευή 10:00-14:00Στάση Astoria – Γραμμή 2 του μετρό

ΜΕΤΑΚΙΝΉΣΕΙΣ

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Βουδαπέστη είναι φτηνά αλλά και αποτελεσματικά, διοικούνται από τη Budapesti Kozlekedési Vállalat - BKV και περιλαμβάνει το μετρό, το τραμ, τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και τα τρένα. Το καλοκαίρι υπάρχουν και τα φέρι-μποτ BKV στο Δούναβη.Οι τρεις γραμμές του μετρό ( M1 κίτρινη, M2 κόκκινη, και M3 μπλε) διασταυρώνονται στη Deák tér.Ο σιδηρόδρομος της BKV λειτουργεί καθημερινά από τη Városmajor utca ως το Λόφο Széchenyi. Οι τέσσερις γραμμές του προαστιακού σιδηρόδρομου εξυπηρετούν τη πόλη ως εξής: μία γραμμή βόρια προς το Szentendre από τη Batthyány tér, δύο γραμμές νότια προς Csepel και Ráckeve και μία ανατολικά προς Gödöllö.Ο Παιδικός Σιδηρόδρομος λειτουργεί από τη Περιοχή Hûvösvölgy ως το Λόφο Széchenyi δυτικά της Βουδαπέστης. Παλαιότερα διαχειριζόταν από την Κομμουνιστική Νεολαία και σήμερα διευθύνεται από παιδιά 10 -14 ετών υπό την επίβλεψη της MÁV Εισιτήρια και ημερήσιο πάσο μπορείτε να προμηθευτείτε από τους σταθμούς του μετρό, κάποιους σταθμούς τραμ και σε επιλεγμένα περίπτερα.


Βudapest-card :Η κάρτα Βουδαπέστης  είναι έυκολη στη χρήση. Προσφέρει μεταφορά με τα ΜΜΜ, είσοδο σε 60 μουσεία και αξιοθέατα, εκπτώσεις σε σπα, καταστήματα, εστιατόρια και πτήσεις. Η κάρτα είναι έγκυρη για δύο ή τρεις μέρες και καλύπτει έναν ενήλικα και ένα παιδί κάτω των 14 ετών. Την κάρτα μπορέιτε να την προμηθευτείτε στα τουριστικά γραφεία πληροφοριών, σε ξενοδοχεία και σε κεντρικά υπόγεια εκδοτήρια. Το Γραφείο Τουρισμού της Βουδαπέστης (Budapest Tourism Office) δίνει λεπτομερείς πληροφορίες διαδικτυακά για τις εκπτώσεις κάθε περιοχής.

Οδήγηση

Οι κεντρικοί δρόμοι που συχνά είναι μπλοκαρισμένοι λόγω οδικών έργων, τα λιθόστρωτα και οι γραμμές του τραμ που δημιουργούν αναπηδήσεις κατά την οδήγηση και ο ασυνήθιστος ουγγρικός τρόπος οδήγησης κάνουν την πλοήγηση στην πόλη μία τρομαχτική εμπειρία. Μόνο τα ταξί και αυτοκίνητα με ειδική άδεια επιτρέπεται να εισέλθουν στην περιοχή του κάστρου. Το Νησί της Μαργαρίτας μπορεί να προσεγγιστεί μόνο από την Árpád híd και μέχρι τον χώρο στάθμευσης έξω από τα ξενοδοχεία.
Τα οχήματα δεν επιτρέπεται να σταθμεύουν για περισσότερο από τρεις ώρες σε κεντρικούς χώρους στάθμευσης μη τήρηση του παραπάνω έχει ως αποτέλεσμα να πάρουν το αυτοκίνητο με γερανό και να χρειαστεί να πληρώσετε μεγάλο πρόστιμο για να πάρετε το αυτοκίνητο. Υπάρχουν τέσσερις μεγάλοι χώροι στάθμευσης, που βρίσκονται στη V Aranykéz utca 4-6, V Szervita tér 8, VII Nyár utca 20 και VIII Kalvin Ter. Το ωρομίσθιο είναι πιο ακριβό σε ασφαλείς χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων.

Ενοικίαση Αυτοκινήτων

Καλό θα ήταν οι υποψήφιοι ενοικιαστές αυτοκινήτων να επιβεβαιώσουν ότι στην προσφερόμενη τιμή περιλαμβάνεται και ο ΦΠΑ. Η πλειοψηφία των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων στη Βουδαπέστη έχουν χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Απαραίτητα για την ενοικίαση αυτοκινήτου είναι ένα έγκυρο δίπλωμα οδήγησης, ασφάλιση αστικής ευθύνης και μια πιστωτική κάρτα. Το ελάχιστο όριο ηλικίας για την ενοικίαση αυτοκινήτου είναι τα 21 έτη, αν και ορισμένες εταιρείες ενοικίασης απαιτούν από τους οδηγούς να είναι πάνω από 25.
Γραφεία ενοικίασης θα βρείτε στο αεροδρόμιο Ferihegy η στο Volán, σε τουριστικά γραφεία της Βουδαπέστης και σε μεγάλα ξενοδοχεία.

Ενοικίαση Ποδηλάτου

Παρότι υπάρχουν λωρίδες για ποδηλάτες η Βουδαπέστη δεν είναι φιλική προς τους ποδηλάτες. Προμηθευτείτε τον "Ποδηλατικό Χάρτη της Βουδαπέστης" όπου απεικονίζονται οι λωρίδες και οι διαδρομές της πόλης για ποδηλάτες.Μερικά ξενοδοχεία προσφέρουν ή ενοικιάζουν ποσήλατα στους ένοικους.
Η εταιρία Bringóhintó, Hajós Alfréd sétány 1 στο Νησί της Μαγαρίτας ενοικιάζουν ποδήλατα το καλοκαίρι.

Διαβάστε ακόμα top10SIF  Bουδαπέστη

© 2017 Το ταξιδιωτικό blog travelSIF Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.
Υλοποιήθηκε από τη Webnode Cookies
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε