
ΜΑΔΡΙΤΗ
Είναι η πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη και το πολιτικό, οικονομικό και πολιτιστικό κέντρο της Ισπανίας.Το κλίμα της είναι ηπειρωτικό και παρουσιάζει σημαντικές μεταβολές . Έγινε πρωτεύουσα της ισπανικής αυτοκρατορίας κι έδρα του βασιλιά την εποχή του Φίλιππου Β' . Μόνο όμως κατά το 18ο αιώνα, με την άφιξη των Βουρβόνων, η πόλη απόκτησε ζωή κι εμφάνιση πρωτεύουσας.Ο πληθυσμός της πόλης είναι περίπου 3,3 εκατομμύρια και ο συνολικός πληθυσμός της Μητροπολιτικής Περιοχής της Μαδρίτης υπολογίζεται σε περίπου 6,5 εκατομμύρια. Είναι τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά το Λονδίνο και το Βερολίνο, ενώ η μητροπολιτική περιοχή είναι επίσης η τρίτη μεγαλύτερη στην Ευρωπαϊκή Ένωση μετά του Λονδίνου και του Παρισιού.Η πόλη έχει έκταση 604,3 τ.χλμ.Βρίσκεται στις όχθες του ποταμού Μανθανάρες .Η κοινότητα συνορεύει με τις αυτόνομες κοινότητες της Καστίλλης ,της Λεόν και της Καστίλλης-Λα Μάντσα. Εξαιτίας της οικονομικής της παραγωγής, του υψηλού βιοτικού επιπέδου, και του μεγέθους της αγοράς της, η Μαδρίτη θεωρείται το μείζων οικονομικό κέντρο της Νότιας Ευρώπης και της Ιβηρικής Χερσονήσου, ενώ αποτελεί την έδρα των κεντρικών γραφείων της πλειοψηφίας των κύριων ισπανικών επιχειρήσεων, όπως η Telefónica, η Iberia και η Repsol. Η Μαδρίτη είναι η 10η πόλη στον κόσμο ως προς τη διαβίωση σύμφωνα με το περιοδικό Monocle, ενώ κατατάσσεται επίσης ανάμεσα στις 12 πιο πράσινες ευρωπαϊκές πόλεις για το 2010.Διαθέτει σύγχρονες υποδομές αλλά έχει διατηρήσει και την όψη και την αισθητική των ιστορικων γειτονών και οδών.
Τον 10ου αιώνα αποτέλεσε οχυρό των Αράβων και ονομαζόταν Ματζρίτ. Λεηλατήθηκε απο τον Λεώνης Ραμίρο Β' το 931. Ενώ υπήρξε αρκετές φορές εστία ταραχών, απ' τις οποίες η μεγαλύτερη ήταν η επανάσταση των Κομμοννέρος (1520-1521) εναντίον του Κάρολου του Ε'.Κατά τον ισπανικό εμφύλιο πόλεμο (1936-1939) η Μαδρίτη δέχτηκε την επίθεση του στρατηγού Φρανθίσκο Φράνκο, που κατέλαβε ορισμένες περιοχές στις δυτικές και βορειοδυτικές παρυφές της πόλης. Οι δημοκρατικές δυνάμεις κράτησαν την πόλη μέχρι το 1939, αλλά υπέκυψαν, γιατί οι σφοδρές αεροπορικές επιθέσεις είχαν προξενήσει σημαντικές ζημιές.
Υπάρχουν διάφορες θεωρίες σχετικά με την προέλευση του ονόματος «Μαδρίτη» . Σύμφωνα με ένα μύθο η Μαδρίτη ιδρύθηκε από τον τον Όκνο Μπιάνορ (Ocno Bianor, γιό του Βασιλιά Τυρρήνιου της Τοσκάνης και της Μάντουας) και ονομάστηκε Metragirta ή Mantua Carpetana. Κατά άλλους το πρώτο όνομα της πόλης ήταν Ursaria («γη των αρκούδων» στα λατινικά), εξαιτίας των πολλών αρκούδων που υπάρχουν στα γύρω δάση, οι οποίες μαζί με το φραουλόδεντρο (ισπανικά madroño), αποτελούν το έμβλημα της πόλης από τα μεσαιωνικά χρόνια.Το αρχαιότερο καταγεγραμμένο όνομα της πόλης, «Magerit» προέρχεται από το όνομα ενός οχυρού που χτίστηκε στον ποταμό Μανθανάρες τον 9ο αιώνα και σημαίνει «τόπος με άφθονο νερό». Μια άλλη θεωρία είναι ότι ,η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία ,τον 2ο αιώνα, ίδρυσε ένα οικισμό στις όχθες του ποταμού Μανθανάρες με το όνομα Matrice (αναφορά στον ποταμό που διέσχισε τον οικισμό). Τον 7ο αιώνα, με την ισλαμική κατάκτηση της Ιβηρικής χερσονήσου, το όνομα άλλαξε σε «Μαϊρίτ», από τον αραβικό όρο Μάιρα. Το σύγχρονο «Madrid» εξελίχθηκε από το μοζαραβικό "Ματρίτ".
ΑΕΡΟΔΡΌΜΙΟ
Το Αεροδρόμιο Μπαράχας της Μαδρίτης βρίσκεται 12 χλμ. βορειοανατολικά της πόλης.Άλλαξε το όνομά του από Madrid-Barajas σε Adolfo Suárez Madrid-Barajas της Μαδρίτης το 2014.Το αεροδρόμιο παρέχει 4 Τerminal. Είναι το πρώτο αεροδρόμιο στην Ισπανία, όσον αφορά την επιβατική κίνηση, τις μεταφορές εμπορευμάτων και τις εργασίες. Καταλαμβάνει την 5η θέση στην κατάταξη των ευρωπαϊκών αεροδρομίων με βάση την Eurostat από το έτος 2014, και την δέκατη πέμπτη στον κόσμο όσο αφορά την επιβατική κίνηση.
Από & πρός:
Λεωφορείο Η EMT (Madrid Municipal Transport Company) έχει τακτικά δρομολόγια ανάμεσα στο Αεροδρόμιο Μπαράχας της Μαδρίτης (Τερματικοί Αεροσταθμοί 1, 2 και 4) και στο κέντρο της Μαδρίτης. Η λεωφορειακή γραμμή 200 συνδέει με τον σταθμό Avenida de América (διάρκεια διαδρομής: 30 λεπτά - τιμή εισιτηρίου: 1,50 €), ενώ η Línea Exprés 203 συνδέει με τον σταθμό Atocha (διάρκεια διαδρομής: 40 λεπτά, τιμή εισιτηρίου: 5 €). Επίσης διάφορα υπεραστικά λεωφορεία και πούλμαν φτάνουν στο αεροδρόμιο.
Ταξί Τα ταξί βρίσκονται έξω από όλους τους τερματικούς αεροσταθμούς (διάρκεια διαδρομής για το κέντρο της πόλης: 20-30 λεπτά, τιμή εισιτηρίου: 30 €). Οι επιβάτες θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι το ταξίμετρο είναι ανοικτό από την αρχή της διαδρομής και τους συνιστούμε να μην δεχθούν προσφορές για ταξί μέσα στο κτίριο του αεροσταθμού - τα ταξί με επίσημη άδεια είναι άσπρα και έχουν μία κόκκινη λωρίδα. Η AeroCity-Ares Mobile διαθέτει αυτοκίνητα με προσωπικό οδηγό.
Σιδηρόδρομος Τα τρένα της RENFE κινούνται στην γραμμή C1 και εκτελούν δρομολόγια ανάμεσα στον Τερματικό Αεροσταθμό 4 του Αεροδρομίου Μπαράχας της Μαδρίτης και το κέντρο της πόλης (τιμή εισιτηρίου: 2,55 €, διάρκεια διαδρομής: 40 λεπτά). Το τρένο κάνει επίσης στάση στους σταθμούς Atocha (διάρκεια διαδρομής: 25 λεπτά) και Chamartín (διάρκεια διαδρομής: 11 λεπτά). Γραφεία της RENFE που παρέχουν πληροφορίες και διαθέτουν εισιτήρια για το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο υπάρχουν στον χώρο αφίξεων στους Τερματικούς Αεροσταθμούς 1 και 4.
Μετρό Η γραμμή 8 του Μετρό της Μαδρίτης συνδέει το Αεροδρόμιο Μπαράχας της Μαδρίτης με τον σταθμό Nuevos Ministerios στην καρδιά της οικονομικής περιοχής της Μαδρίτης (διάρκεια διαδρομής: 15 λεπτά, τιμή εισιτηρίου: από 4,50 €). Τα τρένα αναχωρούν από τους σταθμούς του μετρό στους Τερματικούς Αεροσταθμούς 2 και 4. Το μετρό προσφέρει επίσης συνδέσεις με σταθμούς του ισπανικού σιδηροδρομικού δικτύου.
ΑΞΙΟΘΈΑΤΑ
1.Palacio Real : Βρίσκεται απέναντι από τον Καθεδρικό Ναό της Αλμουδένα και το πάρκο Campo del Moro. Το παλάτι είναι ένα από τα κορυφαία τουριστικά αξιοθέατα της πόλης και επίσημη οικία της βασιλικής οικογένειας.Έχει 2.800 και καταλαμβάνει 135.000τμ. . Αυτά τα νούμερα το κατατάσσουν στο μεγαλύτερο παλάτι της Δυτικής Ευρώπης . Είναι εντυπωσιακότερο από τις Γαλλικές Βερσαλλίες καθώς διατηρεί τα περιεχόμενά του ανέπαφα πράγμα που δεν συμβαίνει με τις Βερσαλλίες που ως γνωστόν κατακάηκαν κατά την Γαλλική επανάσταση.Σήμερα βέβαια χρησιμοποιείται μόνο για κρατικές τελετές ενώ τον υπόλοιπο χρόνο είναι ανοιχτό στο κοινό. Χτίστηκε μεταξύ του 18ου και 19ου αιώνα, αντικαθιστώντας ένα μεσαιωνικό κάστρο το οποίο κάηκε το 1794. Οι επισκέπτες μπορούν να περιπλανηθούν μέσα στα δωμάτια και τις αίθουσες του παλατιού και να απολαύσουν την εξαιρετική διακόσμηση.
Από την στάση του μετρό Opera (κόκκινη γραμμή 2 και πράσινη γραμμή 5)
2.Μουσείο του Πράντο :Είναι ένα από τα σπουδαιότερα μουσεία του κόσμου και απο τα πιο επισκέψιμα σημεία της Μαδρίτης με περισσότερους από 2.7 εκατομμύρια επισκέπτες. Διαθέτει τη σημαντικότερη και πλουσιότερη συλλογή ισπανικής ζωγραφικής με 8600 πίνακες κυρίως αναγέννησης και μπαρόκ καθώς επίσης και περισσότερα από 1300 έργα της Ευρωπαϊκής τέχνης, από το 12ο αιώνα έως τις αρχές του 19ου. Τα ονόματα των ζωγράφων και μόνο προκαλούν δέος: Βελάσκεθ, Γκόγια, Ελ Γκρέκο, Καραβάτζιο, Ραφαέλ, Τιτσιάνο, Ρέμπραντ, Ρούμπενς και πολλοί άλλοι εξίσου διακεκριμένοι δημιουργοί. Φυσικά δεν μπορείτε να δείτε όλα τα έργα σε μια μέρα, γιατί μετά από 2-3 ώρες θα κουραστείτε και δεν θα μπορείτε να απολαύσετε τα υπόλοιπα και έτσι δεν θα τα εκτιμήσετε ανάλογα.Το μουσείο πήρε το όνομα του από την γειτονιά που κάποτε βρίσκονταν μια αγορά που ονομάζονταν prado
Από την στάση μετρό Atocha (γαλάζια γραμμή 1) και στην συνέχεια θα χρειαστεί να περπατήσετε βόρεια για 5 λεπτά την Paseo del Prado. Άλλη επιλογή είναι η στάση Banco De España (κόκκινη γραμμή 2) και στην συνέχεια περπατάμε νότια στην οδό Paseo del Prado.
3.Plaza Mayor : Ένα τεράστιο τετράγωνο στο κέντρο της Μαδρίτης, πολλή δημοφιλές αξιοθέατο για τουρίστες αλλά και ντόπιους. Το συμμετρικό ορθογώνιο τετράγωνο διαθέτει μια ομοιόμορφη αρχιτεκτονική, παρόμοια με την Place des Vosges του Παρισίου. Κατά τη διάρκεια του μεσαίωνα το μέρος ήταν απλά μια αγορά έξω από τα τείχη της πόλης. Το 1560 ο βασιλιάς Φίλιππος II ζήτησε από τον αρχιτέκτονα Juan de Herrera να μετατρέψει την αγορά σε πραγματική πλατεία. Χρειάστηκαν όμως αρκετά χρόνια μέχρι το 1617, κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Φιλίππου ΙΙΙ, πριν η Πλάθα Μαγιόρ ξεκινάει να κατασκευάζεται. Το αποτέλεσμα ήταν μια μεγάλη πλατεία, 120μ. μάκρος και 90μ. σε εύρος που περιβάλλονταν από ξύλινα κτήρια. Φωτιές όμως κατέστρεψαν τις κατασκευές γύρω από τις πλατείες 3 φορές στην ιστορία: το 1631, 1672 και το 1790. Κάθε φορά μετά τις καταστροφές τα κτήρια ανακατασκευάζονταν και σήμερα βλέπουμε την τελευταία ανακατασκευή με το σχέδιο του Juan de Villanueva. Η Πλάθα Μαγιόρ είναι το σημείο για να απολαύσετε τη μπύρα σας με μεζέδες (tapas) ειδικά το μποκαντίγιο ντε καλαμάρες (bocadillo de calamares) που είναι μπαγκέτα ψωμιού με καλαμαράκια.
Η κοντινότερη στάση μετρό είναι η Sol (γαλάζια γραμμή 1, κόκκινη γραμμή 2 και κίτρινη γραμμή 3) στην συνέχεια θα χρειαστεί να περπατήσετε προς την οδό Calle Mayor και να έχετε το νου σας στην αριστερή πλευρά του δρόμου για να βρείτε τα στενάκια που βγάζουν στην Plaza Mayor.
4. Plaza de Toros de Las Ventas : Ανεξάρτητα αν συμφωνείτε ή όχι με τις ταυρομαχίες, αξίζει να δείτε την αρένα.Το σπίτι της ταυρομαχίας στην Ισπανία, η Plaza de Toros de Las Ventas είναι η μεγαλύτερη και σημαντικότερη αρένα της χώρας, εγκαινιάστηκε στις 17 Ιουνίου 1931 και έχει χωρητικότητα 25.000 θεατών. Σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Espeliú και έχει Neo-Mudéjar (Αραβικό) στυλΤις περασμένες δεκαετίες εδώ γίνονταν και κόρτε με συνθηματικό το ιδιαίτερο κούνημα της βεντάλιας . Η ταυρομαχική σεζόν ξεκινάει το Μάρτιο και τελειώνει το Δεκέμβριο, ταυρομαχίες διεξάγονται κάθε Κυριακή και κάθε μέρα κατά τη διάρκεια της γιορτής του San Isidro. Οι τιμές των εισιτηρίων διαφέρουν ανάλογα με το πόσο κοντά οι θέσεις βρίσκονται στην αρένα και αν βρίσκονται στον ήλιο ή την σκιά, με τιμές που ξεκινάνε από τα 16 ευρώ και μπορούν να φτάσουν στα 125.
Από την στάση μετρό Ventas (κόκκινη γραμμή 2, πράσινη 5).
5. Parque del Retiro : Τεράστιο και πανέμορφο πάρκο, βρίσκεται στο κέντρο της πόλης περικυκλωμένο από τον αστικό ιστό και ανήκε μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα στην Ισπανική Μοναρχία ενώ είναι σήμερα το σημαντικότερο δημόσιο πάρκο της Μαδρίτης. Είναι γεμάτο με όμορφα γλυπτά και μνημεία, το Palacio de Cristal,στοές, κήπους και μια τεχνητή λίμνη. Μέσα στο πάρκο θα βρείτε επίσης και 2 μουσεία, ,το Museo del Ejército που είναι ένα μουσείο του στρατού που περιέχει την Ισπανική στρατιωτική ιστορία και το Casón del Buen Retiro, ένα μουσείο με συλλογή πινάκων του 19ου και 20ου αιώναΌτι πρέπει για να χαλαρώσετε και να κάνετε τη βόλτα σας.
Η στάση μετρό Retiro (κόκκινη γραμμή 2) βρίσκεται στη βόρεια πλευρά του πάρκου.
6. Puerta del Sol : Η Πλατεία Πουέρτα ντελ Σολ είναι μια από της σημαντικότερες πλατείες της Ισπανίας ενώ αποτελεί το σημείο μηδέν του οδικού δικτύου της Ισπανίας.Από εδώ ξεκινάνε όλες οι χιλιομετρικές αποστάσεις της Ισπανίας Η πλατεία είναι η καρδιά του εορτασμού της αλλαγής του χρόνου, με το διάσημο καμπαναριό μπροστά στην πλατεία να χτυπάει 12 φορές ενώ οι χιλιάδες ανθρώπων που βρίσκονται επί της πλατείας και τα εκατομμύρια που το παρακολουθούν από την τηλεόραση, τρώνε ένα σταφύλι σε κάθε χτύπο της καμπάνας που μετράει του μήνες του χρόνου που έφυγε. Η πλατεία της Πύλης του Ήλιου όπως μεταφράζετε στα Ελληνικά περικυκλώνετε από πολλά ιστορικά κτήρια όπως το παλιό ταχυδρομείο που σήμερα χρησιμοποιείτε ως γραφείο του Προέδρου της Αυτόνομης Κοινότητας της Μαδρίτης. Στην νότια πλευρά της πλατείας Πουέρτα ντελ Σολ βρίσκετε ένας έφιππος ανδριάντας του Κάρολου Γ΄ της Ισπανίας ενώ στην ανατολική πλευρά βρίσκετε ένα άγαλμα με μια αρκούδα με ένα δέντρο που αποτελεί και το σύμβολο της πόλης της Μαδρίτης.
Επί της πλατείας βρίσκετε ομώνυμη στάση μετρό Puerta del Sol που αποτελεί και μια από της κεντρικότερες στάσεις μετρό του δικτύου της πόλης.
7.Πλατεία της Κυβέλης : Το σιντριβάνι της Κυβέλης είναι από τα ωραιότερα της Μαδρίτης. Αυτή η εκτίμηση δεν έχει αλλάξει από το 1780, οπότε κατασκευάστηκε από τον Βεντούρα Ροντρίγκεθ.Η θεά Κυβέλη μεταμόρφωσε την Αταλάντη και τον Ιππομένη, που είχαν πρόσφατα γίνει ζευγάρι χάρη στη μεσολάβηση της Αφροδίτης, σε λιοντάρια και τους έζεψε στο άρμα της επειδή βεβήλωσαν το ναό της.
Στάση Banco de España(κόκκινη γραμμή 2)
8. Madrid Xanadú : Είναι ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο και κέντρο ψυχαγωγίας, ένα από τα μεγαλύτερα και πιο αναγνωρίσιμα στην Ευρώπη. Βρίσκεται σε μια σε μια προαστιακή περιοχή που ονομάζετε Arroyomolinos και έχει περισσότερα από 220 μαγαζιά για τις αγορές σας όπως επίσης ρεστοράν, μπαρ, καφετέριες και κινηματογράφους. Όμως αυτό που κάνει το Xanadú να ξεχωρίζει από τα άλλα εμπορικά κέντρα είναι το εντυπωσιακό Madrid SnowZone, μια τεράστια καλυμμένη με χιόνι τεχνητή πίστα, για σκι και snowboard το οποίο λειτουργεί 365 μέρες το χρόνο.Εδώ βρίσκεται επίσης και η μεγάλη πολύ οικονομική εταιρία Primark (που έχουμε αναφερει και στο λονδίνο) με ρουχα ,παπούτσια,καλυντικά ,είδη σπιτιου και πολλα πολλα ακόμα για ολη την οικογενεια.Σας το συστήνω ανεπιφύλακτα.
Το χειμώνα λειτουργεί: Δευτέρα- Πέμπτη 9:00-18:30 ,Παρασκευή 9:00-14:30 (εκτός αργιών)
Το καλοκαίρι λειτουργεί: Δευτέρα- Πέμπττη 9:00-17:30,Παρασκευή 09:00 -14:00(εκτός αργιών)Από τους παρακάτω σταθμούς πάρτε τα αντίστοιχα λεωφορείο για την ομώνυμη στάση:
Principe Pio: 528, 534, 539, 541, 545, 546, 547 και 548
Móstoles: 498, 524, 529, 529Α, 529H, 531, 531Α και L5
Alcorcón: 535
Fuenlabrada: 496
9. Parque Warner Madrid : Το Πάρκο Γουόρνερ είναι ένα θεματικό πάρκο, 25 νοτιοανατολικά της πόλης στην περιοχή San Martín de la Vega. Άνοιξε τον Απρίλιο του 2002 και είναι χωρισμένο σε 5 θεματικές περιοχές: τον κόσμο των σούπερ ηρώων, το χωριό των Καρτούν, την περιοχή της παλιάς δύσης, τη λεωφόρο του Hollywood, και τα Studio της Warner Bros. Μεταξύ των κυριότερων ρόλερ κόστερ του πάρκου είναι αυτό του Superman: The Attraction of Steel, το πρώτο στην Ευρώπη χωρίς πάτωμα, του Batman: The Escape, ένα ανάποδο ρόλερ κόστερ και το Stunt Fall, ένα γιγαντιαίο ανάποδο Boomerang που προσφέρει μια κάθετη πτώση με μέγιστη ταχύτητα τα 115 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Με το τρένο από την στάση Atocha θα πάρετε την γραμμή C3 προς την κατευθηνση Aranjuez, θα αλλαξετε τρενο στο Pinto και θα καταλίξετε στην Parque de Ocio. Με το λεωφορείο από την στάση Plaza Legazpi με την γραμμή 412.
Ανοιχτά απο μέσα Μάρτη έως τέλος Σεπτέμβρη (απο τις 11:30 το πρωί έως τις 20:00 το βράδυ τους πρώτους μήνες και 22:00-24:00 τους υπόλοιπους μήνες)
10. Palacio de Cristal : Είναι μια κατασκευή από γυαλί και μέταλλο που βρίσκεται στο πάρκο Buen Retiro της Μαδρίτης. Χτίστηκε το 1887 για να χρησιμοποιηθεί ώς εκθεσιακός χώρος-θερμοκήπιο (έκθεση λουλουδιών απο τις Φιλιππίνες). Αρχιτέκτονας ήταν ο Ricardo Velázquez Bosco.Σε σχήμα ελληνικού σταυρού, είναι κατασκευασμένο σχεδόν εξ ολοκλήρου από γυαλί ο σκελετός του είναι από σιδήρου σε μια βάση απο τούβλα, διακοσμημένα με κεραμικά. Ο τρούλο του φτάνει τα 22 μέτρα ύψος.Όλη η κατασκευή έχει φτιαχτεί έτσι ώστε να μπορεί να μεταφερθεί και σε άλλα σημεία .Παρ'ολα αυτά έχει παραμείνει στην αρχική τοποθεσία και εμφάνιση, δίπλα σε μια λίμνη. Δεν χρησιμοποιείται πλέον σαν θερμοκήπιο, παρα μόνο για έκθεση έργων τέχνης.
Η στάση μετρό Retiro (κόκκινη γραμμή 2) βρίσκεται στη βόρεια πλευρά του πάρκου.
ΜΕΤΑΚΙΝΉΣΕΙΣ
Στη Μαδρίτη υπάρχουν αρκετά μέσα μαζικής μεταφοράς για να μεταφερθείτε μέσα και γύρω από την πόλη, όπως το μετρό και αρκετές γραμμές λεωφορείων και τραίνων. Η χρήση του ταξί ή η ενοικίαση μοτοποδήλατου είναι επίσης μία εναλλακτική δυνατότητα. Τα ποδήλατα δεν είναι τόσο συνηθισμένα εδώ, όσο στις άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.
Μετρό
Συνολικά το δίκτυο του μετρό συνδέεται με 161 σταθμούς. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να μετακινηθείτε στην Μαδρίτη. Θεωρείται από τα καλύτερα και πιο οικονομικά στον κόσμο. Έχει δώδεκα γραμμές και στάσεις σχεδόν σε όλα τα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος. Στην ηλεκτρονική διεύθυνση μπορείτε να δείτε τον χάρτη με τις γραμμές του μετρό στη Μαδρίτη ενω υπάρχει και app που μπορείτε να κατεβάσετε στο κινητό σας. Το απλό εισητήριο κοστίζει περίπου 1.15€., πιο οικονομικό είναι το Metrobus με 10 διαδρομές για 7 ευρώ ενώ υπάρχουν και εισητήρια απεριόριστων διαδρομών για 1 , 2 ,3 ,5 ή 7 ημέρες για όλα τα μεσα . Λειτουργεί κάθε τρία με πέντε λεπτά από τις 6:00 πμ. έως τις 01:30 πμ.
Λεωφορείο
Η Μαδρίτη έχει συνολικά 170 γραμμές λεωφορείων, που εξυπηρετούν την πόλη και τις προαστιακές περιοχές. Τα δρομολόγια και η συχνότητά τους ποικίλλουν σύμφωνα με την ώρα και τις περιοχές που εξυπηρετούν. Τα λεωφορεία γενικώς, λειτουργούν μεταξύ 6:00πμ. και 11:45μμ. Τέλος, γύρω στις 25 γραμμές λεωφορείων λειτουργούν κατά τη διάρκεια νυχτερινών ωρών.
Τρένο
Τα προαστιακά τρένα είναι μία άλλη εναλλακτική λύση μεταφοράς. Σύμφωνα με την κρατική εταιρεία λειτουργίας των τρένων RENEFE, τα τρένα ξεκινούν από τους σταθμούς Atocha και Chamartin και φτάνουν σε πολλούς υπέροχους προορισμούς και αξιοθέατα μέχρι και στο αεροδρόμιο. Οι υπηρεσίες των τρένων είναι στη διάθεσή του κοινού κάθε τρία με πέντε λεπτά από τις 6:00πμ. έως τις 11:00μμ. Εάν επιθυμείτε να χρησιμοποιείτε τα μέσα μαζικής μεταφοράς πιο συχνά, θα ήταν πολύ καλή ιδέα να έχετε ένα "Diez Viaje" ή ένα εισιτήριο που ισχύει για δέκα επιβιβάσεις (ten-ride ticket), που κοστίζει περίπου 5€ και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για λεωφορεία αλλά και μετρό. Μία άλλη πιθανότητα είναι η αγορά μίας "Abono Turistico" - με αυτό το ειδικό εισιτήριο μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε ποικίλλα μέσα μεταφοράς για μία συγκεκριμένη περίοδο χωρίς να πρέπει να πληρώνετε κάθε φορά που ανεβαίνετε σε κάποιο λεωφορείο ή χρησιμοποιείτε το μετρό.
Ταξί
Είναι λευκά με μία διαγώνια κόκκινη ρίγα και το σήμα της πόλης στην πόρτα.Η διαδρομή ξεκινάει με το στανταρ ποσό των € 2,40 , υπάρχει διαφορετική χρέωση κατά τη διάρκεια της αιχμής αλλα και κατα την διάρκεια της ημέρας ('fare 1' 7:00 - 21:00 και 'fare 2' 21:00 - 7:00). Ενώ στις επίσημες γιορτές και αργίες θα δείτε στο κοντέρ το 'fare 3'.
Δεν υπάρχει καμία επιπλέον χρέωση για τις αποσκευές, τα κατοικίδια ζώα ή αναπηρικές καρέκλες.
Η χρέωση για κάθε χιλιόμετρο έχει ως εξής :
Κάθε χιλιόμετρο στην Tariff 1 ζώνη Α απο Δευτέρα έως Παρασκευή 6:00 - 21:00 και Σάββατο 6:00 - 15:00 κοστίζει € 1,05.
Κάθε χιλιόμετρο στην Tariff 2 ζώνη Α απο Δευτέρα έως Παρασκευή 21:00 με 6:00 και το Σάββατο 15:00 - 6:00 κοστίζει € 1,20.
Κάθε χιλιόμετρο στην Triff 3 (ζώνη Β από Δευτέρα έως Παρασκευή 21:00 με 6:00 και το Σάββατο 15:00 - 6:00): € 1,25.
Διαβάστε ακόμα top10SIF Μαδρίτη